Borrar Mensaje eupv

Fecha  16/01/2007 18:54
regallero@gmail.com 

Procedente de:
   No mostrado/ Not shown

Navegador:
   Internet Explorer 6.x

Sistema Operativo:
   Windows XP

 
 


 EU CRITICA LA INSTRUMENTALITZACIÓ PARTIDISTA DE L’AVE, I PROPOSA UN ALTERNATIVA GLOBAL
EU CRITICA LA INSTRUMENTALITZACIÓ PARTIDISTA DE L’AVE, I PROPOSA UN ALTERNATIVA GLOBAL

EU ha criticat aquest matí, en una roda de premsa davant l’Estació de RENFE de Castelló,la instrumentalització política que el PP vol fer de l’AVE. Marina Albiol, candidata autonòmica de la formació, i Carmelo Garcia, candidat a l’alcaldia de Castelló, han presentat un model ferroviari alternatiu al del PP
Segons Marina Albiol “ Mentre demà l’alcalde de Castelló es reunirà amb 8 alcaldes per a demanar el corredor mediterrani d’alta velocitat, la setmana passada va haver dos accidents en la línia de València a Saragossa, un al seu pas per Jérica. Una situació que no necessita cap comentari. El corredor mediterrani per a la dreta mai no ha estat una prioritat perquè el seu únic interès ha estat afavorit la connexió de AVE amb Madrid, en compte del tren convencional especialment cap al Nord.
Dins la mateixa crítica, segons, la candidata d’EU ha afirmar que “Alberto Fabra, en primer lloc, té un greu problema amb la geografia, jo diria que de nivell de segon de primària, perquè encara no s’ha assabentat que Barcelona i Girona també són ciutats mediterrànies. Però, sobre tot, és un hipòcrita. L’actual situació del corredor ferroviari mediterrani és conseqüència de la deixadesa del PP. De fet, als vuit anys que van estar al govern central no van invertir un euro i, és més. Quan la Unió Europea va elaborar el projecte de les línies transeuropees l’eix mediterrani va quedar relegat en benefici de la connexió directa amb Madrid i, en aquell moment, la comissaria d’infrastructures de la Unió Europea era una militant del PP espanyol.
Les greus carències en infrastructures a Castelló no es solucionen reivindicant AVES per tot arreu. Els treballadors i treballadores empren els rodalies i els regionals i les carreteres sense peatge. Per a quan l’alliberament de l’A7, en lloc de crear una nova infrastructura paral•lela desdoblant la N-340.
Però el Consell, en mans del PP, sempre ha tingut com a aposta estratègica l’AVE, segurament perquè és l’únic tren que xafen ells en la seua vida i perquè les gran inversions deixen millors comissions d’aquestes que tant en saben.
Fa molts anys que s’hauria d’haver invertit cap al nord i també cap al sud, on la xarxa ferroviària, en alguns cassos, sembla instal•lada en el segle XIX, amb una única via i sense electrificar, una situació de la que és responsable primer el Partit Popular.
I lamentablement el govern socialista està caient en la mateixa trampa de prioritzar l’AVE, que és un sistema de comunicació amb una rendibilitat social molt reduïda, jo l’altre dia el qualificava de passarel•la de pijos, i que posa l’èmfasi en la connexió amb Madrid, on les carències són menors, quan el que ens interessa ara als valencians és potenciar l’eix vertical tant en el trànsit de passatgers com de mercaderies. Aquest últim, el de mercaderies, especialment abandonat.
I prova d’això és com en els pressupostos Generals de l’Estat per a 2007, tots els diners per a ferrocarrils a Castelló se’ls endú l’AVE, i no es dona cap solució al pas de vianants per a les estacions de rodalies de la Plana Baixa, on moltes persones s’estan jugant la vida cada volta que van a pel tren. O no s’aposte per fer una línia de rodalies entre Castelló i Vinaròs, perquè és intolerable que de Castelló a Vinaròs el primer regional que pots agafar sigue a les 11’30 del matí i només hi han tres en tot el dia. I en sentít contrari paregut, també hi han tres regionals, el últim a les 2 del migdia.

POLÍTICA DE MOBILITAT QUE PROPOSA EU BASADA EN LES PERSONES
El candidat a l’alcaldia de Castelló, Carmelo Garcia, ha afirmat igualment que “totes les persones ens movem diàriament des de les nostres cases fins al lloc de treball, estudi, oci, logístic (compres diverses). Estos moviments poden ser de barri, locals, intercomarcals, a nivell de País Valencià, Estatals, Europeus o mundials. Les mercaderies o productes seguixen una dinàmica pareguda. Totes les persones han de tindre el dret de poder moure's en tots els àmbits en les mateixes condicions que la resta, independentment de la seua situació física.
En el transport de passatgers i mercaderies entre continents s'està implantant, cada vegada més, l'avió i el barco. En distàncies llargues (menys de 2000 km.), dins d'un mateix Estat o entre Estats, una línia eficient de ferrocarrils hauria de ser la base d'un percentatge important de passatgers i des d'on es feren la gran majoria del transport de mercaderies, en certs corredors, entre ells el mediterrani.
Per a vertebrar el País Valencià hem d'aconseguir que les comunicacions entre el sud d'Alacant i el nord de Castelló, entre Castelló i els pobles de l'interior es pogueren fer d'una forma ràpida i còmoda des d'una base principalment de transport públic (tren, tramvia, metre), combinat amb autobús, microbús, taxi i cotxes privats. Per a això tant RENFE (ADIF) com la Generalitat han d'invertir a crear una xarxa Autonòmica de transport públic i que Vinaròs i Benicarló estiguen més prop de Castelló que de Tarragona, Morella estiga més prop de Castelló que de Terol, que Segorbe estiga més prop de Castelló que de Terol. Cal vertebrar les comarques de Castelló.
A nivell de País Valencià hi ha el Pla Estratègic d'Infraestructures (PEI). En este pla a llarg termini s'ha plantejat fer una forta inversió en infraestructures de transport públic tant en l'àrea metropolitana de València (més de 200 Km.), com l'àrea metropolitana d'Alacant (més de 100Km.), mentres per a Castelló, el nostre Alcalde ha aconseguit un trolebús que farà el trajecte UJI-Corte Inglés. Sense pretendre ser un partit localista i curt de mires, des d'EUPV-CS plantegem tant al President de la Generalitat Francisco Camps com a l'alcalde de Castelló Alberto Fabra, que l'àrea metropolitana de Castelló (Benicassim, Orpesa, Borriol, Vil.lareal, Almassora, Burriana, …etc.) siga el 3r focus en inversions en Infraestructures de tot el País Valencià, i açò se l'exigim a Camps ara, no ho ha sabut reivindicar-lo Alberto Fabra i ho plantejarem al nou Govern Autonòmic progressista que isca el pròxim mes de maig del 2007. Si l'àrea metropolitana de Castelló comprén uns 350.000 habitants exigim i exigirem una inversió en infraestructures proporcional a la dita població. L'actual trolebús és més prompte una trolabús, que suposa una inversió ridícula respecte al que necessita Castelló per a vertebrar l'àrea metropolitana.
Tramvia, trens de rodalia, autobusos ecològics (elèctrics, gas natural) que comuniquen d'una forma ràpida els diferents pobles de l'àrea metropolitana de Castelló és bàsic per a comunicar-nos i per a diversificar la pressió urbanística d'algunes poblacions limítrofes.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               


Respuestas (0)
  • » EU CRITICA LA INSTRUMENTALITZACIÓ PARTIDISTA DE L’AVE, I PROPOSA UN ALTERNATIVA GLOBAL « - eupv - 16/01/2007 18:54



Volver al foro

Responder
Nombre / Nick
EMail
Subject / Titulo
Link a tu Web
Recibir un email cuando mi mensaje sea contestado
Mensaje