ked    ked@usik.es http://www.usik.es Fecha  23/08/2008 11:16 
Host: No mostrado/ Not shown    IP: No mostrado/ Not shown    Sistema: Windows 2000


Volver al foro Responder Per qué ens volen arrassar la llengüa?   Admin: Borrar 	mensaje
 
Mensaje
Bon día a tots.
No vaig a excussar-me per parlar en la meua llengüa.Ja tinguí prou en la escola cuant era xiquet i em pegavem ab una paleta per parlar-la.
El meu Idioma es el Valenciá malgrat que´els pese à atres.Ara acientíficament volen qu´el nomene catalá i aixó sí que no.
Avans de vindre Jaume I a la nostra terra ací evidentment ja es parlava el valenciá i més endavant compartía eixa parla ab el castellá sense cap problema.
Es sap l´importància que tenía el Regne de València i qu´encara té.
També es coneix que cuant l´invasió d´Annibal molta gent de Sagunt s´en va anar cap al nord i s´assentá allí.
També es sap que la sardana es ballava en Llíria dos segles avans de Crist per les trovalles descovertes.
Catalans de pro deíen que parlaven en Valenciá per els voltants de 1800
Cuant Jaume I el catalá no hi era i la prova més evident era qu´el rei mateix anomenava la seua llengüa "Romanç plá" Es a dir el llenguatge vulgar que portaren els romans.
Romans que per cert estigueren en Sagunt(nom més antic que Morvedre)i que no eren muts.Com tampoc ho eren el arabs ni els ibers(per à mí els vascos)que junts ab altres pobladors estigueren en Valéncia enriqueint el sustrat de la llengüa nativa dels valencians ja anomenada per Estrabó en el seu llibre III.
De moment per hui és tot.Més avant aportaré proves que desmonten la falça denominació de "catalá" per a la llengüa valenciana.
Espere els vostres comentaris,tant en valenciá com en castellá que ambdós llengües son a València i tot plegades estimades per mí.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
 

Respuestas (0)
 
  • » Per qué ens volen arrassar la llengüa? « - ked - 23/08/2008 11:16


Volver Responder
 
Nombre
E-Mail
Asunto
Web
Enlace a una
imagen

Mensaje